onsdag 4 mars 2020

Typ viltpremiär

I dag fyller lilla Sirap fem månader, tänk att hon inte är äldre när det känns som att hon funnits hos oss så länge! Idag skulle vi egentligen ha åkt till Muskö och träffat våra kompisar, men där var det tydligen storm så vi ställde in det. Som tur var hade jag fått ett ryck i går och tagit fram lite vilt så vi hade åtminstone det att roa oss med själva, för hos oss var det inte storm, det bara snöade. Först är man lite bekväm och fisförnäm och funderar över om jag verkligen ska bege mig ut i det, sen tänkte jag att jag har ju tränat hund i betydligt värre väder än så, för typ 8 år sen när man inte hade en hundarena att tillgå var och varannan dag. Nu visade det sig att det var "massor" av snö uppe på klubben, fast skogen var ändå okej. Väl på plats visade det sig att vår klubbkompis som har en gul flat som är 5 veckor äldre än Sirap också precis kommit upp, så jag erbjöd henne att prova på med henne med. 
Se upp i backen för här kommer Sirap och anden!
Sirap var en sån stjärna, som vanligt (hehe) och tog alla viltslag på en gång (kanin, and och kråka) och allra bäst - bar in dem till mig! Ja, sen gick vi upp i skogen och det kanske inte fortsatte i samma perfekta anda, men hey, hon är ung än så länge. 
Jonna med full fart, kanske inte åt matte ;) 

Inga kommentarer: