torsdag 24 januari 2013

Inte bara elände

Med tanke på inlägget som gjordes för någon vecka sedan gällande problemhundsträning vill jag kompensera upp det och bara nämna två ekipage som jag träffat den här veckan, som uppföljning på utredningar. En hund med utfallsproblematik efter ett rejält påhopp som gjort enorma framsteg! Mest gäller det då föraren som verkligen tagit till sig av råden och jobbar på bra med sig själv och sin hund. Hade jag inte vetat om historiken hade jag trott att det var en helt vanlig hund som jag gick med :)

Idag hade jag uppföljning på en rädd hund som spenderat sitt första nyår på rymmen (inte i år) och där det direkt märktes skillnad så fort jag kom in till dem. Nyår hade gått bra (allting är relativt) och det kändes extra skönt att höra eftersom matten hade ringt mig innan jul och haft panik då "han inte blir bättre". Nu var det toppen att få se att de klarat sin mardrömsdag och dessutom gjort fina steg i rätt riktning. Det är dessa ekipage som får det att värma i hjärtat och fortsätta trots svårigheterna som uppstår i yrket.

Inga kommentarer: