fredag 31 augusti 2012

Lydnadskurs

Ja jag vet jag är urusel nu för tiden på att blogga! Men, jag sitter framför datorn nästan konstant på arbetet och då försöker jag att undvika det så gott jag kan på fritiden helt enkelt. Blogga från mobilen går ju så klart (för den får aldrig semester, lemetellya) men ajfåns stavningsprogram+långt blogginlägg+mitt tålamod= very bad kombination.. 

I tisdags var det dags för kursstart på EHDK och lydnadsklass 1. Minns inte hur många vi var men 10 kanske? Vi hade iallfall gott sällskap med både Zandra och Lystra samt Rebecca och Maja (jag har ju övertygat Rebecca om att hon och jag ska åka på flatfestivalen nästa år och starta i samtliga grenar). Lite genomgång teoretiskt och praktiskt blev det till att börja med och sen lite träning på starter. Bra det, för det är där vi har problem och där jag alltid tappar bort Nässla. En och en halv timma gick väldans fort tyvärr och jag ser fram emot en kurs som har så många tillfällen (10 inklusive avslutet med tävling) och klubben har bara visat sig från en bra sida de gånger jag varit där. 

Igår var jag hos Jens och hälsade på, trots hans brist på hund (för hon ligger och diar söta valpar för tillfället hos uppfödartanten, om ni missat det) men Nässla fick iallfall leka med både söttaxen Gucci och Hannas Signe som bor lite extra hos Jens nu när han är hundlös (och matte Hanna är höggravid och har svårt att stimulera två flattar med foglossning, tur att det finns fina vänner!). Nässla lärde Signe vilka hål man ska bada i, bland annat det ökända youtubediket. Signe var oerhört lättlärd och även hon dök ner hela huvudet för att gotta ner sig ordentligt.. 
Jag räknar med en stund i dvala nu framöver då jag börjar skolan på måndag och jag har två månader schemalagd tid där (andra delen av terminen är uppsatsskrivande och betydligt mer fri) samtidigt som jag ska jobba som vanligt och starta två kurser till på Eskilstuna Hundcenter. Apporteringskursen har bara en ledig plats kvar och den ser jag verkligen fram emot! Hoppas bara det inte blir för mörkt om kvällarna, det mörknar på ordentligt nu. Det innebär också att en kväll i veckan försvinner till kurs och mindre träning med de olika träningsgängen blir det. Ska dock försöka få med lite träning i HundArenan då de har öppen rallyträning på fredagskvällar och då är jag ju sällan upptagen med annat. Får se vad hussen tycker om det bara, vi kanske ska ses något också.. 
Det är inte bara jobb och slit i höst dock, jag ska åka till Hamburg med Tomas under helgen jag fyller år, veckan efter ska jag få hoppa fallskärm (en present jag fick förra året när jag blev 25 för femte gången) och dö lite och i oktober blir jag bjuden på en resa till Irland/Dublin (stackars mig, I know). Hundaktivitetsmässigt blir det viltspårsprov nästa helg (hujedamej det hade jag förträngt!) och WT i slutet av september. Jag ska också träna tillsammans med frk östra, kanske redan på söndag på en öppen träning och sedan vid två tillfällen i oktober då det är uttagning till sektionskampen, där vi fick plats när vi hamnade på prispallen under flatfestivalen :D Sen ska jag däremellan någon gång också åka och titta på valparna. Sen är det vinter och betydligt tommare i kalendern, och gissa vem som kommer vara rastlös då ;)

Inga kommentarer: