onsdag 22 augusti 2012

Att kunna pressa in ett litet pass

Mina dagar har varit fullspäckade och när det är så har jag en tendens att fastna i tanken att jag inte HINNER något. Korkat. Idag packade jag västen full med leksaker och hoppades att vårat fält äntligen skulle vara klippt. Det var det, men det låg många bollar (av ensilage) överallt så vi fick lite begränsat utrymme som gjorde att jag valde att göra dirigeringar i sidled efter fältkanten. Gick och droppade leksaker längs med en kant för att sedan gå runt och göra skick mot dem. 
Jag började alltså uppe i högra hörnet och gick längs den blå linjen och droppade. Gick längs med den andra blåa linjen till utgångspunkten för att inte göra ett spår på hennes väg på utskicket. Började med att skicka rakt fram till första leksaken, nemas problemas. Skulle sen skicka till samma plats för att stoppa och skicka åt höger men då sneddade hon lite och var på väg mot nästa direkt. Stoppade och tog in, jag ska ju lära henne springa rakt, inte plocka in. Gjorde om och det blev helt rätt. Kastade en störning snett till vänster bara för att testa, men den brydde hon sig verkligen inte alls om (duktig). Körde på rakt fram och stoppade och skickade längre och längre till höger. Var ett väldigt lyckat pass där hon klarade av det trots vissa tveksamheter ibland (inte helt övertygad om att man ska springa dit en fjärde gång). Avslutade med att hon fick ta störningen som en minnesmarkering och det var inga problem heller, med andra ord hade hon inte glömt den utan hon kan spelets regler - pekar man rakt fram är det rakt fram även om det hänt saker på sidan. Känns bra inför framtiden. Ska jag bara se till att det blir åt andra hållet på nästa pass, är ju bra om hon kan både höger och vänster. 

I morgon blir det obefintligt med Nässla-tid, hon ska vara hos min familj tills sent på natten då jag ska jobba och sen gå på bio på kvällen i Västerås. Ska bli riktigt kul att få komma ut lite för ovanlighetens skull :) På fredagen blir det träning hos Eva Thorén och Sofie Piel, Tjohoo! Kan bli en bra fortsättning på veckan det här :) Och den avslutas med att hussen ÄNTLIGEN kommer hem. Fett najs!

Inga kommentarer: