fredag 13 januari 2012

Man tager vad man haver

Nässla saknar verkligen snön, så mycket att hon rullar i allt vad som kan tänkas vara likt. Som en isfläck på 30 cm..
De senaste dagarna har blogggandet prioriterats ner en aning då vi idag lämnade in C-uppsatsen. Fy sjutton vad skönt och snart kan jag hämta ut min examen. Dock har jag inte hittat jobb ännu och kommer därför läsa vidare lite och nu lämnar jag ekonomin till förmån för arbetslivspsykologi. Jag har en tenta kvar dock på måndag (prioriterade bort den till förmån för Ullared förra gången när jag skulle gjort den) så jag har fortfarande en del annat att göra. Annat jag behövt lägga ner tid på är dessa:
 ..sy upp ett gäng strumpor till lilla tassen. De jag köpte var ju katastrof. Den ena har hon tappat bort (på 30 meter) och den andra är trasig överallt. När det är minusgrader fungerar det bra med vanlig strumpa (inte för att jag själv har i överflöd..) men som ni säkerligen har märkt är vädret aningen instabilt och därför behöver vi galonskydd till regniga dagar. Visst slits de men långt ifrån skiten från affärerna, och billigare blir det också. För en hundring har jag säkert fått ihop 10 strumpor i fleece eller galon jämfört med 129 för två i butik (som inte uppfyller syftet jag har behov av).

Igår åkte vi till Jens för första gången på en månad. Tyvärr glömde jag hjärnan hemma och förutom lite fotgående blev nog inte så mycket produktivt gjort, den dagen lämnas till handlingarna med goda förhoppningar till framtiden istället ;-)

Ikväll är det rallyträning och jag har designat banan. Fokus ligger på mina hatskyltar alla kategorier, nämligen front i alla varianter som finns. Nässla har en tendens att göra saker på eget bevåg när vi gör dessa så träning behövs defenetivt!
I morgon ska vi prova på den nya hallen i Kvicksund, för 200 spänn får vi komma på varje öppen träning i några veckor, helt klart värt, speciellt med tanke på hur okul det var utomhus typ igår.. Då kommer även våra skånska vänner, och deras hund Ava får åka med oss hem en stund på kvällen. Förutom det blir det nog ide framms till måndag em då tentan är avklarad (ja, jag är oerhört optimistisk som börjar tentaplugga en vecka innan, verkligen).

2 kommentarer:

Zandra, Lova o Lystra sa...

Nässla är den roligaste och knäppaste hunden vi möt! ; ) / Zandra, Lova & Lystra

Sara och Lhyra sa...

Vad kreativt av dig att sy egna strumpor! Jag skulle nog aldrig ens komma på idén ;)