tisdag 1 mars 2011

Upp och ner var det va?

Systrarna sisters


Idag var vi hos bästaste syster igen för lite date. Vi trotsade vädergudarna och lade lite linjetag till att börja med. De var lite halvdolda (de såg att jag gjorde något men inte var), lade några på kanten av åkern och vi skickade från mitten. Det gick jättebra och de sprang rakt och fint fram. Nässla hamnade lite snett på första men hon lyssnade på stoppsignalen och följde min dirigering åt sidan så hon hamnade rakt på. Det vi kunde konstatera var att våran grundlydnad (stanna när jag säger, kom när jag säger) inte riktigt fungerar, men det är ju old news, jag ska träna mer på det i morrn ;-)
Sedan tog vi oss en i taget ut i terrängen för att kasta dubbelmarkering. Thisbe hade svårt att hitta sin som hamnade under snön men hon jobbade grymt ihärdigt. Eftersom jag själv hade lånat ut min visselpipa till Jens (ja vi har verkligen full koll..) så passade Nässla på att ta en liten extra lov innan hon kom in med sin, men å andra sidan kändes det inte som något problem, lite skit får man räkna med så här första gången på säkert 100 dagar.. Jag är iaf nöjd!


På tal om något helt annat, om en timma ska jag verkligen utmana mig själv och kliva utanför min comfort zone genom att göra något för mig galet.. Jag ska börja dansa!

Inga kommentarer: