onsdag 18 februari 2009

Signalbeteenden

Idag har vi tränat lite signalbeteenden, dvs att hon ska vara mina öron och tala om för mig när min telefon ringer. När hon markerat ska hon sedan visa vart ljudet kommer ifrån. Det har gått sisådär..



I första filmen så kommer hon av sig lite och börjar busa istället..


Så fortsätter vi här, och hon börjar med att leka, men reagerar tydligt på ljudet! Sen glömmer hon istället av att markera på mig, men jag hoppas att det kommer med tiden.


Och här är sista gången, som jag var tvungen att bryta.. Se så förstår du varför, hon var lite väl laddad på mobilen tror jag.. Mobilen ligger nu på bordet och jag kan tillägga att belöningen inte finns där..



2 kommentarer:

Jens sa...

Imponerande!Kommer inte att dröja länge förrän det sitter! Som sagt, här ligger man i lä:)

Elin sa...

Wow! Verkligen imponerande. Har inte sett en sån träning på video tidigare. Jätteintressant!