torsdag 26 februari 2009

Punkt 82

Laga egen vitsås, den punkten är nu avklarad. Provade en igår, innehållande majonäs, turkisk yoghurt, socker, salt, peppar, bostongurka och så klart vitlök. I sig var den väl ingen sensation, men när jag doppade mina nylagade och hemmagjorda falaffels i... mmmm... Ska bjuda mamma på det idag när hon är hundvakt och jag lär mina kära kursdeltagare att klicka, klicka och klicka :D

Jag tänkte även testa mig fram på punkt nr 1 idag och gå ner och simma. Kanske är det en ny träningsform för mig.

Avslutningsvis så vill jag bara beklaga vad som sker i våran stad, Eskilstuna. Vårat stadshotell (som jag visserligen klagade över fasaden för några veckor sedan) har brunnit upp. I november så hade de en enorm vattenskada som inte skett av en olyckshändelse. I helgen skulle de öppna upp krogdelen igen efter omfattande renoveringsarbete men de blev alltså stoppade av en stor anlagd brand.
Jag lyckas inte bädda in filmen, men här är en länk till en film http://www.ekuriren.se/link.php?id=810072
Det är inte första krogen som brinner i denna stad. För något år sedan brann den populäraste kinaresturangen upp och även Harrys stod i lågor ett par gånger. Harrys är idag under skydd (inte av polisen). Så hur det än är, detta är inga tillfälliga olyckshändelser och jag hoppas av hela mitt hjärta att polisen kan få ordning på detta. Det vore vidrigt att låta staden styras av kriminella ligor.

Sen blir jag bara trött på folk som startar grupper på facebook och tror att det hjälper. Som att skriva på en protestlista och stoppa den i skrivbordet, rätt meningslöst. Fin tanke, men tyvärr så tror jag inte att det är något som dessa ligor baserar sina aktiviteter på..

1 kommentar:

Noelle sa...

Hittat hit
http://entidettliv.blogspot.com/