tisdag 24 februari 2009

Gillar du ost och vitlök?

Jag håller ju på med nummer 7 på min lista vilket är ingen utemat på ett tag. Borde inte vara några större problem, speciellt inte när man har recept som är helt galet goda! Gjorde Cottage Enchiladas igår och det smakar som en Margerita med vitlökssås! Mmmmmm :)
Givetvis ska jag dela med mig av denna hjärtattackbringande maträtt.

Cottage Enchiladas
Ingredienser:
1 paket med 8 st soft tortillas
250 gram riven cheddarost
500 gram cottage cheese, naturell
1 krm vitlökspulver (jag har inte detta så jag körde med en riven vitlök)
2 msk jalapenos (på burk), hackade
1 krm peppar
1 vitlöksklyfta
2,5 dl vatten
2 msk tomatpuré
2 msk matolja
1 tsk salt
0,5 tsk oregano
1 krm spiskummin
2 msk tacosås
2 dl gräddfil

Ta hälften av ost, jalapenon, salt och pepparn och blanda det med keson och vitlökspulvret. Fördela bladningen över bröden som du rullar ihop och lägger på smord form med skarven nedåt.

Blanda allt resternaden förutom osten och gräddfilen. Koka upp och låt koka i 10 minuter. Blanda sen i gräddfilen och häll över tortillan.
Strö över resterande ost och grädda i ugnen i 225 grader i 15 minuter.
Servera med sallad.

Inga kommentarer: