söndag 15 februari 2009

En promenad på stan


Idag blev det en sväng på stan istället för att gå i Kronskogen. Det är för mycket folk och hundar där på helgerna och med en 6 månaders slyngel i kopplet så skippar jag det för tillfället..


Vi träffade på en bekant och jag insåg att prio ett i våran träning borde inte vara att klämma ner alla tassar i en matskål utan att hälsa fint.. Men det blir aldrig av den träningen. Själv har jag faktiskt inga problem med hoppandet och de som vi hälsar på ofta är mor och svärmor och båda två är ganska glada och tjoiga när vi ses, så de bryr sig inte heller. Men som sagt, jag får nog se över ett och annat i den träningen, alla gillar ju inte att ha en flatte i ögonhöjd..


Sen fortsatte vi och letade upp läskiga trappor. Hittade en del där vi smög upp och ner och vande oss vid höjder och olika material att kliva på. Nässla är en riktig fegis vad gäller just trappor så det lägger vi ner energi på. Ironiskt att det känns mer motiverande att lära hunden gå i trappor av alla dess slag istället för att lära henne att inte hoppa på folk.. Ja det kommer, oroa er inte.


Man kanske kan sätta upp en lapp i trappen där man ber grannar att inte hälsa på henne. Men jag gillar ju våran frid utan några grannfejder. Vad jag vet. Men igår var det nog någon som inte ville pussas på alla hjärtans dag, för det var någon som hade tillagat ungefär 18 kg vitlök i trappen..
Nässla är ju bra trött efter våran stadsvandring. Hon är söt när hon sover och då stiger priset på henne igen =P

Inga kommentarer: