fredag 17 december 2021

Öppet hus på klubben

Förra helgen bodde jag nästan på hundarenan. På lördagen var det SM i freestyle och htm och vi kikade inom för att heja på vår klubbkamrat på väg ut i spårskogen. En del program är ju samma som på den tiden jag tävlade med Nässla, men några nya guldkorn var det, bland annat årets andraplacering i FS, ett helt otroligt program som gjorde mig gråtfärdig. 

På söndagen var det öppet hus från klubbens sida i hundarenan och jag skulle demonstrera Rallylydnad. Först ut klockan 9 var Ann-Sofie med freestyle och jag väntade mig ganska svag uppslutning så tidigt på söndag morgon, så gissa att jag blev förvånad när jag kom in och läktaren redan var full! Det blev toppendag där vi visade och besökarna fick testa freestyle, rally, IGP (endast uppvisning), Maria Brandel visade lite från lydnaden som de tävlade VM i år, agility, hoopers, kongsök och aktiveringsbana. Det fanns även en fotohörna som vi passade på att testa med flattar av varje färg när de väl fanns på plats samtidigt. 
Så duktiga och fina flattar! Eller?... 
Behind the scenes.. 
Genomgång av kongsök

God jul!

Vi fick visa upp hur agility ser ut, jag hann inte banvandra men lyckades ta oss igenom banan felfritt! Yeay! 

Inga kommentarer: