måndag 27 december 2021

Jul, mellandagschill och nyår

Så här års brukar det väl vara dags för utvärderingar och planer inför det nya året, men jag vet inte om det blir något sånt för oss. Tävlingskarriären finns väl summerad under oktober månad, typ och planerna för nästa år känns ju hur instabila som helst ;-) Jag brukar varje år sätta mig själv och göra upp planer, mål och önskningar för nästkommande år samtidigt som jag summerar det tidigare, men i år fick jag ingen feeling. Jag gjorde det, men det känns inte som att jag gör det för att se fram emot det, utan för att jag ska. Så jag struntar i det. Kanske får jag en annan lust innan året är slut, eller i början av året, båda sakerna är ju helt okej. Jag kan faktiskt planera när som helst. Sparmålen desamma, tävlingsmålen desamma, jobbmålen desamma, resor desamma (obefintliga). 
En sak jag SKA göra nästa år är att bli klar draghundsinstruktör. 
Här pluggar vi. 

En annan sak som jag ska fortsätta med är min styrketräning och yoga. 
Inte för att det kommer ett 1 januari utan för att jag vill kunna röra på mig som en normal
människa även efter 40..

Julen då? Den blev nästintill inställd. Vi firar ju inte storslaget med den största delen av släkten i Norge och när det dessutom visade sig ett par dagar innan jul att mamma hade NIVETVAD så blev det liksom inte så mycket alls. Pappa och bror var över på middag under ett par timmar, resten av dagen spenderade jag i hundarenan och tränade lite agility då det var öppet för de medlemmar som av olika anledningar hellre ville vara där. Trodde jag skulle vara ensam men vi blev ett gäng som baxade ut lite hinder och kombinerade banor med glögg :) Mysigt! 

Sirap öppnade sitt livs första paket, hon brukar ju bara ta dem och vara snål
utan att veta att det finns något inuti att komma åt också.. Detta blev den enda julklappen som 
öppnades på jul, resten sparar vi tills vi kan fira med mamma.

Julafton som bäst ;) 
Vi skulle ju egentligen sprungit tunnelrace på annandag, en tradition i hundarenan, men den blev så klart inställd. Vi var några som istället hyrde hallen och tränade, jag och Sirap med fokus på kontaktfält och med tusen andra kvitton på saker vi kan träna på vid andra tillfällen.. Jag hade så tråkigt att jag anmält till två agilitytävlingar i början av nästa år, så får vi se om de blir av. Det var inte så många tävlande än på den första så den kan nog absolut bli av. Däremot blev den inofficiella jag tänkt att vi skulle vara med på för att få vara i lokalen innan inställd, så det får bli ett test direkt med att se hur hon hanterar en helt ny miljö. 

Jag jobbar nu i mellandagarna, besöket till uppfödaren i norr blev inställd och det är nog lika bra med smittläget. Så vi får se vad vi fyller dagarna med istället om jag tar ledigt någon dag. Lite för kallt för uteträning och kanske onödigt att spendera ALLA pengar på att hyra hall.. 

 

Inga kommentarer: