måndag 5 april 2021

Planering pågår

Tänk om det vore planering för hur vi ska semestra i Norge i sommar, eller vilka tävlingar vi ska starta på i vår! Men i brist på både det ena och det andra (framförallt vaccin) så planerar jag istället för hur vi ska bli bättre på de grenar vi fokuserar på, så när vi väl kan anmäla inte behöver funder över om vi är redo för start. När det dessutom var snö ute den fjärde dagen av ledighet var det enklare än någonsin att börja planera mer noga. 

Först ut blev en SMART målsättning, en uppgift i onlinekursen i bruks vi går. Mitt mål som jag har nytta av både i jakt och brukset är inkallning, då Sirap blir så fokuserad på att hitta något att hon inte lyssnar. Så nu ska april ägnas åt inkallningen och för att målet ska vara smart valde jag att fokusera på 35 stycken bra varav fem under arbete. 
De gröna rutorna är de vi utfört. De med röd kant motsvarar under arbete. Lätt att utvärdera!
Nästa planering var att arbeta målinriktat på brukslydnaden så alla delar kommer med. Jag körde igenom alla moment i går på träningen i hallen, och utifrån det gjorde jag en nulägesanalys och vad vi behöver träna på i varje moment. Sedan skrev jag vilka moment jag kan träna hemma och vilka jag ska träna på klubben eller nya platser. Nu tränar inte jag så målinriktat med just nya platser, eller ute alls, men när jag gör det ska jag iaf veta VAD jag ska göra! 
Slutligen blev det också  lista över vilka saker som behöver sitta för att vi ska klara ett Nkl B prov. Vi har skapat en träningsgrupp med fyra personer, varav tre har som mål att starta på prov, och vi tänkte köra det som en studiecirkel via något förbund. Dels kan vi få bidrag men även för att tvinga oss till att skapa struktur i träningen. 

När allt är nedskrivet  blir det lättare att se till att vi inte glömmer något i planeringen. Om du ser att jag missat något får du gärna säga till! 

1 kommentar:

Erika sa...

Toppen! Imponerande struktur!!

Här lallar vi mest runt för tillfället och tränar på det ena och det andra :-D !