fredag 3 januari 2020

Skolstart

Igår var det dags för skolstart för lilla Sirapen. Lite i tidigaste laget men man får helt enkelt passa på när klubben arrangerar hemma, mitt i vintern inomhus. Jag tar det bara som miljö- och socialträning och utifrån hur kursen verkar vara upplagd så är det där vi kommer hamna. 
Samma arena fast från i söndags då vi testkörde arenan ihop med Tess, Atlas och Prim. 
Kursen är full med hundar, men faktiskt 4 andra flattar (varav tre gula!). De flesta är 4 månader, så vi ligger bara en månad efter, men även några upp till 7 månader. En grandis på 6 månader (inte så liten längre med andra ord), en fralla, en småhundsmix, en bedlingtonterrier, en mellanpudel, två vita herdehundar och en jack russel. Sirap höll ihop hyfsat, sista kvarten vaknade monstret i henne och när vi kom hem var hon så speedad att jag fick lägga mig med (på) henne för att hon skulle somna, mot sin vilja.

Momenmässigt var det inte så mycket vi gjorde, vi började med att leka/belöna/vara med hundarna samtidigt som vi var ganska nära varandra. Sen körde vi omvänt lockande, en inkallning och en himla massa passivitet. Lagom nivå alltså! Och så var det totalförbud att hälsa på varandra, vilket alla verkade anamma så det blir ju precis det vi tänkt oss. Det jag däremot inte tänkt mig var att få massa läxor! Nästa vecka ska vi ha räknat ut vad en hund kostar totalt genom hela livet och hålla ett litet föredrag om sin ras. Ingen vila för mig inte.  

2 kommentarer:

Susann sa...

Haha, nu blir det till att plugga ;) Men jösses, jag får det till 11 deltagare?

Linn sa...

Alltså, jag svarade men det verkar inte lämnat något avtryck.. glömde bort en liten gullig bedlingtonterrier, har ändrat inlägget :)