fredag 17 januari 2020

En liten recap

Jag har tyckt det var lite tråkigt att jag inte började blogga direkt med Nässla, för det hade ju varit gulligt att se tillbaka på. Men nu förstår jag varför, man får ju absolut inte sitta vid datorn någonting när man har valp! Herre vad fullt upp det är hela tiden så fort vi är hemma (på jobbet sover hon mestadels som tur är). Det har helt enkelt inte funnits någon tid till bloggeri och om man nu skulle vara sån som råkar skriva lite blogginlägg på jobbtid så går ju inte det heller pga årsbokslut. Så här kommer en liten recap istället. 
Jessica på Skeppartorps kennel villa ha valpbild men vi bildbombade :P
Alla flattar på valpkursen.

Jag har saknat snö så vi miljötränade i vilsta friluftsområde. Där fanns åtminstone en hög med snö. Och hästar, vet ni hur farliga hästar kan vara? Sirap vet tydligen. 

Älska vädret och hur fin man blir när man har en valp som gärna blir buren när det blir lite läskigt. 

Men på kurs ligger hon där uppe på mattes jacka och är helt cool 😍

Sover = söt

Hungrig = väldigt jobbig
Till sista bilden har jag även en film, hon står nämligen och skäller på mig för att hon inte når maten.. En bestämd dam det här. 

Att åka på kurs är verkligen veckans höjdpunkt, så kul att få komma iväg på något organiserat och bara hänga med valpen. Det kryllar inte av övningar, men för oss är det perfekt att bara vimla bland alla olika hundar. Än så länge tycker jag att hon är exemplarisk, givetvis får hon tokspel pga övertrött, men det klandrar jag henne inte för. Men jobbar vi så släpper hon sällan fokus, får väl se när och vilka bakslag vi får hehe.. 

Hemma tränar vi lite moment, sitt och ligg har vi fått till, snurra har vi shejpat in och även börjat vara på plattformen. Tar det lite lugnt, men hon behöver få lite träning och använda hjärnan lite. Det som ger mycket hjärngympa för henne är dock miljöträning för där är hon inte jättetuff. Hade vi bara haft lite roligare väder så hade man ju fått till mer, men blåst och regn lockar inte för fikaträning direkt. 

I morgon är det dags för årets första domaruppdrag, det blev ett kort varsel då Väsby fick 500 anmälningar och jag hoppade in som reserv. Kanske som att svära i kyrkan, men det ska bli väldigt skönt med en dag ifrån varandra, vi är inte alltid sams om man säger så.  

Inga kommentarer: