lördag 15 september 2018

Domaruppdrag på Eskilstuna BK 2018-08-29

Ligger lite efter pga semester och tillhörande hopning av jobb, men här kommer en liten snabb rapport från en skön kvällstävling jag dömde på Eskilstuna Brukshundsklubb. Jag gjorde en, enligt mitt eget tycke, jätterolig bana med mycket spring och hålla ordning på hunden. Blev dock inte alls så svårt för de tävlande som jag hade trott, speciellt i jämförelse med min kollegas bana på andra sidan. Men ibland tror jag det passar många hundar att springa, då hinner de liksom inte tappa bort sig på massa småsaker på vägen. 

Av de 20 som kom till start fick hela 7 stycken kvalificerande resultat (35%). Vann gjorde en cocker på 98 poäng, en portugisisk vattenhund kom tvåa på 97 och trea var en sheltie på 94 poäng. Som jag alltid säger, vilken härlig rasvariation det är! 

Framöver är det ganska intensivt med dömandet, nästa helg har jag ett KM att döma samt NKL och FKL hos Surahammars BHK. Ska döma 6 tillfällen på 7 veckor vilket faktiskt är lite för mycket, för jag ska även arrangera en viltspårskurs för FRK Bergslagen samt håller i ett KM i viltspår för dem. Dessutom har jag och sambon precis startat ett aktiebolag (jag ombildar min enskilda firma och han börjar med egen verksamhet i samma bolag), där jag har min anställning har vi massor med roliga projekt på gång och i mitt egna företag har jag ett ganska stort och omständigt bokslut att jobba med åt en kund. Jag har att göra med andra ord så mina vandringsbilder från Trolltunga i Norge får kanske vänta några dagar till. 

Inga kommentarer: