tisdag 18 september 2018

Spårprov på mattens födelsedag!

Årets höstprov hos SSRK Östra råkade bli just på min födelsedag. Eftersom jag åtminstone inte dömer på min födelsedag så var jag ju ledig och tänkte att det egentligen nog är det allra bästa sättet att fira sin födelsedag på. Och vilken dag det var, solen skiner genom en perfekt tempererad skog 💕

Nässla har tyvärr inte fått spåra särskilt mycket, vi har gått något enstaka spår under sommaren och jag tror ju inte på konceptet att vila sig i form, men ändå att hon borde ha så pass mycket rutin för att ändå klara av det. Så det gick nog ungefär som väntat, hon visste vad hon gjorde men var lite ur form för att göra det så där fantastiskt som hon kan. Det fanns några riktiga guldkorn, bland annat började det med att gå ner för en rejäl stenbumlingsbacke och då bad jag henne sitta och vänta vilket hon gjorde. Sen passerade vi ett matställe för vildsvin där någon (under tiden jag väntade tror jag faktiskt) kastat ut en massa bröd som hon ignorerade. Men hon spårade, släppte, vilade hjärnan, kollade av lite men fortsatte sen i spåret. Jag tyckte det var struligt, men jag litade alltid på att vi var på rätt väg. 
Trött och nöjd hund - så kul att jaga rådjursbusar OCH få mingla med folk efteråt (tigga godis).
Domarens kommentar. Sista raden är den bästa. 


1 kommentar:

Erika sa...

En flat som spårar utmärkt är väl inte fy skam det heller ��.