fredag 13 april 2018

Njutbara dagar på Muskö

Förr om åren, innan jag bodde i Kungsör och Jens på Muskö så sågs vi typ varannan vecka. Nu var det nästan ett år sedan sist och verkligen på tiden! Så vi bokade helt enkelt in en övernattning på ön eftersom det tar så himla lång tid att åka fram och tillbaka dit. Så i tisdags åkte jag och Nässla till Jens och Kerstin efter jobbet för att hänga med våra bästisar. Väldigt lyxigt för mig dessutom som kom till dukat bord, så första kvällen var mycket snack, mat, vin och glada tiggande hundar. 
Här ser man vilken skillnad det uppenbarligen gör på att kastreras i ung ålder och vara för evig ynglig och få två kullar och vara en vuxen förståndig tik. Helsystrarna Nässla och Thisbe undrar var osten är.
Börjar dagen med hundkaos, vilket mys!

Nästa dag tänkte vi ta en träningsrunda. Jag ville köra det säkra före det osäkra och hade Nässla kopplad när vi promenerade, men så fick hon ändå vara med och träna istället, mest dirigeringar så hon inte tar i SÅ mycket (njaaaaa). Först lyssnade hon inte så bra, men vem hade väntat sig det efter typ två års vila (eller mer än så egentligen, det har ju inte kryllat apporteringsinlägg de senaste åren här), men sen jobbade hon fint. Inga längre avstånd, men sansad och duktig. Jag hoppas verkligen hon kommer hålla ihop fysiskt så vi kan prova att starta på årets Flatmästerskap, det är ju ändå veteran och lite mildare fysisk ansträngning (även om  jag hört att det är väldigt klurigt även för veteranerna). 
Vi och våra kompisar
Jag fick dessutom passa på att spana in Fina, Thisbes yngsta valp, som Bitte troligtvis ska avla på. Ganska lik Nässla till sättet så hon fick så klart en OK stämpel i baken av mig för att vara min framtida valps mamma. 

Det sista Nässla gjorde var ändå att lägga sig i spån och rulla in det ordentligt. Inte ens skaka sig tyckte hon behövdes. Så nu är hon även nyduschad tillsammans med jättetrött.


Jag var nervös på kvällen när vi hade åkt hem att hon skulle lyfta på benet, men HALELULJA - hon haltade ingenting efter dagen! Så skönt, då vi ändå var ute och aktiva i över tre timmar! Dessutom var det dagen innan tablett, dvs så långt ifrån förra behandlingen man kan komma (hon äter var fjärde vecka bara). Nu hoppas jag att det kan hålla i sig!

Otroligt härliga dagar, perfekt vårdag i solen med gamla goa vänner 💗




2 kommentarer:

Erika sa...

Sådana dagar som man kan leva länge på! Och skönt att Nässla höll!

Susann sa...

Åh vad härligt! Tänker tillbaka på förr i tiden när man var och varannan vecka var borta sådär och tränade hund, vad kul det var.