tisdag 5 september 2017

OK stämpel i rumpan!

Under tisdagen var det då dags för uppföljning hos Anna efter vårt lilla bakslag. Jag tycker Nässla har klarat av Norges miljö bra som var lite tuffare (med betoning på lite) och hade goda förhoppningar. Mycket riktigt, hon var riktigt fräsch! Så klart lite trigger vid sätesmusklerna (typ svanken) men enligt Anna är det hundarnas motsvarighet till våra nackar så det är helt normalt på hundar över två år. Hon tycker att jag borde investera i en Novafon så jag kan ge henne mer djupgående massage på egen hand, men de kostar lite så jag har inte beställt en ännu. Med tanke på att tre besök hos Anna kostar lika mycket som en sådan så är det EGENTLIGEN inte mycket pengar, men man tänker ju olika beroende på vad det gäller. 

Men i vilket fall, nu får vi börja släppa henne lös! Äntligen!! Vi ska börja smått, när vi går i skogen kan vi släppa henne 2 ggr á 5 minuter första veckan, nästa 2 ggr á 10 minuter osv. Men vi ska hålla oss på 60 minuters promenad då, sedan efter en månad kan vi istället öka lite på promenaderna. Sedan satsar vi på uppföljning tidigast om två månader, om jag känner att det behövs, för att känna efter om något hamnat i otakt efter utökningen. 

Alltså, vet ni vad jag ska njuta av att slippa stå och vänta på att hon ska äta klart sin tryffel i skogen? Yeay!

Inga kommentarer: