lördag 8 april 2017

Slutspurten 2017

I veckan som var hade vi slutspurten på klubben. Fyra dagar av mästarklass på kvällarna och eftersom jag tillhör världens bästa klubb så flöt det på lika bra som vanligt. Zandra dömde på måndagen och onsdagen så jag hade tisdag och torsdag. Här är mina banor och statistiken: 
Tisdagens bana
Tisdagens bana trodde jag skulle vara lite lurig, men tji fick jag. Kanske det till viss del berodde på att startfältet var ett duktigt gäng, men jag tror också det var lite för lätt för klassen. För mig skulle det vara lite svårt med gå runt när hunden är på höger sida, men de flesta (alla?) använder ju massa handtecken och då blir det inte så svårt ändå. Så där satt jag och drog inte så mycket. Hela 52% av startfältet fick kvalificerande resultat och vann gjorde samma person med två hundar på 100 poäng (okej rutinerad SM deltagare, men ändå). Trean var en terv med 99 poäng.  

Torsdagens bana
Torsdagens bana var faktiskt klar, men efter att så många fick så höga poäng på tisdagen valde jag att justera den lite. Jag la in några stadgemoment och backande och det var som jag misstänkte lite svårare moment. På den här banan var det 24% som fick kvalificerande resultat, vann gjorde en golden på 98 poäng (det var ovanligt många goldens med och tävlade hela veckan) och två blev en delad plats med en tollare och pudel på 93 poäng. Ganska stor skillnad alltså! Det var bra för mig att få dessa tydliga kvitton på mina banor och jag har fått bra information för framtidens banbyggande i mästarklass. 

PS. Jag är på kurs nu, för Eva Bertilsson. Superbra, jag hoppas jag kan förmedla mina lärdomar bra när helgen är slut! 

Inga kommentarer: