onsdag 5 mars 2014

Spårade

Idag var det dags att testa av längden på spår, för att jag ska kunna träna Nässla till att bli uthållig länge i spåret. Målet var 1 km och jag la det här i kvarteret. Kampflätan fick vara slutet. 

Tack vare run keeper hade jag koll på att jag gick 1,3 km med start och slut på tomten. Först lite asfalt, över på grus in i skogen och efter en lång bit i skogen ut på asfalt igen för att varva lite mellan gräs och asfalt innan vi kom ut på ängsmark innan till slutet. 


Det gick sådär i början, jag kunde verkligen höra att hon försökte nosa ordentligt men förstod nog inte riktigt. När vi kom ut på gruset blev hon lite mer intresserad och när det svängde in i skogen slängde hon på gasen!! Ut på asfalten och gräsmattan vindade hon mer sig till rätt plats och på ängsmarken jobbade hon på väldigt fint. 

Till nästa långa spår ska jag bara köra skog och parallellt ska jag börja med lite asfaltspår. Tror jag ska börja med viltspår på asfalten för att höja motivationen lite mer. 

Träffade på dessa i spåret, 5 mars känns lite väl tidigt, men de insisterade på att det är vår..

Inga kommentarer: