lördag 1 mars 2014

Dådkraft?

Idag har vi haft en härlig dag på muskö med Jens och en hel drös med bärfisrelaterade hundar och förare (bärfisar kallas Thisbes kull, då alla heter något bär-relaterat i stamtavlan). Så det var mostrar (som Nässla) och faster bland annat. Först lite träning och efter det knytis, med den omtänksamma tanken från Hanna att allt skulle vara ätbart även för en icke köttätare som jag :) Mycket uppskattat! Det kan ju inre bli annat än trevligt och det planerades både för wt, lopplåde-cup och utställning (nåja, inte för min del..). 

Under träningen skulle jag skicka Nässla på en mycket svår dirigering, över en väg, genom ett stängsel, förbi vass/vattenhål och upp på en kulle. Stängslet ställde till det för Nässla och på ena stället hon tog sig in hamnade hon in mot vattnet och vek av och på det andra hamnade hon i ett annat område. Till sist tänkte jag att istället för att skicka om så fick hon ta sig fram den vägen hon valde vilket var genom vattnet. Runt vattnet famns det dock ett stängsel till som Nässla drog rätt in i på vägen ner. Hon skrek till och det rasslade rätt ordentligt, men hon stannade inte ens upp!! Vidare rakt på, genom vassen, över vattnet och på andra sidan tog hon (äntligen) mina signaler. Hämta dummyn och sen hem igen. Är inte det dådkraft så säg, för den där smällen hade nog fått många hundar att både komma tillbaka och vägra att gå fram igen. När hon kom tillbaka var hon lite röd vid ögat, när vi kom hem så hade hon en svullnad över nosen så det är lätt att se var stängslet tog. 

Min lilla krigarprinsessa! 

Inga kommentarer: