fredag 7 januari 2011

Freestyleuppvisning

Igår hade vi kursavslut och således uppvisning av våra program på freestylekursen. Jag blev jättenervös när musiken drog igång och då är vi bara 4 deltagare :O Jag vill inte tänka mig att gå på prov med de här dåliga nerverna, usch! I vilket fall, det gick jättebra, Nässla gjorde allt som hon skulle förutom att hon vid ett tillfälle bjöd på ett extra beteende. Men, med tanke på hur hon var när vi kom dit så är jag jättenöjd, för då kunde hon inte tänka alls. Spinn sa jag och hon rullade sig in i workposition :S
Det blev inte filmat men i morgon ska vi åka och träna inomhus i Kungsörs hundhall, kanske vi filmar då :)

1 kommentar:

Karin & co sa...

Kan det vara så att hon inte kunde tänka för att du var så nervös?! ;-) Fånigt att man ska bli så nervös, men det är ju inget man rår på just då. Bara att träna på.

Visst är den bra boken! Jag har redan nytta av den känner jag fast jag inte ens har kommit till övningarna ännu.

Det var precis det jag var rädd för vad gäller Ewas förslag. Jag tror nämligen att kastar jag en boll bakom mig då Miso har sprungit ut, tagit dummyn och precis vänt sig om mot mig, då kommer hon nog att släppa dummyn och ta bollen. Det är det jag har övat på nu att hon inte ska göra.

Det jag vill är att få upp farten in och säkerheten att komma in med dummyn hela vägen till mig.

Jag tror igår att det blev för många övningar i ett. Har funderat på det i natt :-)

Håller med, så synd att vi inte bor närmre!