onsdag 24 februari 2010

Yes!

Jag hittade idag en plogad plätt mitt i skogen, så nu kan vi träna ute fast utan alldeles för mycket störningar och jag kan koppla av :) Vi tränade först på rutan utomhus för första gången och jisses.. Jag fick ihop några filmer, men huruvida jag vill visa någon offentligt ännu vet jag inte haha! Hon backade in i rutan, gick i sidled in i rutan, hoppade från en vall in i rutan - och givetvis snodde en kon och levde rövare.
Efter en stund så körde jag istället lite håll i dig övningar då jag kastar bollar och dummysar som hon inte ska ta. Istället ska hon hålla sig vid min sida och gå fot mot sakerna utan att göra något. Använder mig av en externbelöning bakom oss för att dämpa intresset framåt. Tycker det går bra, tyvärr tog ju batteriet slut just när det gick som bäst ;)

Inga kommentarer: