måndag 22 februari 2010

SNÖ!

Vi har fått så grymt mycket snö under helgen! Vi hade ju redan sen tidigare massor, men nu slår det rekord allt. Svårt att fånga på bild hur mycket det faktiskt är..

Idag var vi ute vid ån och träffade på änderna. De är inte blyga utan ligger lugnt kvar fast vi kommer. Lyckades få lite på film, men det var inte alls som igår när de flög 20 cm ovanför Nässlas huvud. Jag försöker skvallerträna med henne, så hon blir belönad för att titta på mig istället för att hoppa mot fåglarna.

2 kommentarer:

Matte sa...

Ja det är sjukt mycket snö..! Albus och jag tycker inte att det är så kul längre.

Du har verkligen ett perfekt ställe att skvallerträna på i alla fall, de där änderna är där hela tiden tycker jag. Albus ignorerar dem för det mesta, han kanske tycker att de är lite stora haha, det är bara om de flyger iväg plötsligt och väldigt nära som jaktinstinkten visar sig.

Matte sa...

Vi ska få hem en av dom i sommar, hade tänkt ta hem en redan nu i mars men så fick jag jobb.. Som tur var är det en superbra uppfödare som gick med på att ha kvar honom till i juni/juli :)så då kommer han hem, 5 månader gammal istället för 8 veckor.