lördag 22 januari 2022

Dragträning

I februari är det tänkt att vi ska åka till Åre och träna lite hund med Ullis (med renfarmen) och även passa på att åka lite längdskidor. Varje gång vi tänkt springa med hundarna har snön kommit och lagom tills vi hunnit planera in att vi ska åka skidor i snön har den smält. Men vi lyckades tajma in att köra lite spark på en liten fotbollsplan iaf!

Det var dock is under snön så jag höll på att dö. Det var dessutom jobbigare man trodde att köra spark, så även om min initiala tanke var att jag ska köpa en sån här till mig själv (vi har inte så mycket grusade vägar här, och denna hade medar under för glid på snö) så ångrade jag mig snart. Det som var riktigt positivt var dock att Sirap inte alls verkade stressad över att ha något bakom sig, hon tyckte om sparken, vilket bådar gott för skidåkningen. Och kanske det även finns en möjlighet att köra lite cykel efter henne i vår/höst. 

Inga kommentarer: