måndag 15 oktober 2018

Rally app

Ursäkta min särskrivning i rubriken, men det är bara för att skriva ut namnet korrekt som det blev så.

Jag har haft lite trögt med att rita mina rallybanor för alla tävlingar. Har en apple själv som inte har officepaketet installerat, men när jag jobbat i Keynote och skickat över till klubbarna har ibland utskrifterna blivit lite suddiga. Skickade över allt till google slides, men då var det massa andra funktioner som inte ville hela vägen, som exempelvis siffrorna. Sen, hur kul är det att ens behöva dra fram datorn för att rita lite banor, det mesta sköter jag ju från telefonen när jag är hemma. Så när domargruppen på fejjan diskuterade vilken app de använder när de ritar banor och någon skrev Rally app och att den var sååååå bra tänkte jag att jag provar, trots att den kostar en slant. 65 spänn närmare bestämt, så inte någon större sveda i plånboken, men även om man köper något billigt blir det ju dyrt om det inte används.. 

Översikten
Provade att rita helgens bana som jag ska döma på Bro-Håbo BK med en gång och jösses alltså! Hundra gånger smidigare att rita, trots att det sker på mobilen istället för på datorn! Man går in bland skyltarna, markerar vilka man vill ha, klickar sen klar och då ligger alla på banan. Sen är det bara att flytta runt med fingret, klicka på den för att rotera och sen, det bästa av allt, klicka på en knapp siffror och sen numrerar den av sig själv i den ordning jag markerar skyltarna. Halelulja! Efter en bana känner jag direkt att det var värt pengarna, så vill ni ha en karriär inom rallyn rekommenderar jag den varmt. Nu ska jag rita banor även för mitt domaruppdrag i Norrköping vilket faktiskt är årets sista tävling för mig att döma. 

Inga kommentarer: