fredag 13 oktober 2017

Ny hobby?

Som vi njuter av att kunna gå i skogen, jag vet att jag tjatar men har man varit utan det inser man verkligen vad det gör för själen att få traska på utan att tänka på att det kan ta för lång tid eller vara orolig över Nässlas knä. Nu har vi helt enkelt normala saker att oroa oss för. Som det där med att en hund helt plötsligt finner det som ett bra intresse att rulla sig i bajs! 
Luktar mumma!
Jag sitter i godan ro och plockar svamp när jag hör njutande hummanden bakom mig. Och där ligger hon på en illaluktande hög och gnor in skallen. Usch! Hon har inte gjort så tidigare, jag hoppas det är något med årstidens grisbajs och inte en blivande vana. 

Vi tog en tur dagen efter, nyduschad och fräsch, men med reflexväst eftersom det var pågående älgjakt ute. Tur var väl det för hon rullade sig igen, men den här gången hamnade det bara på västen. Betydligt lättare att stoppa en reflex i tvätten än spola av, shamponera, spola av och torka en hund med snorig näsa och halvfeber. Nu hoppas jag att två gånger bara var en gång för mycket och att vi inte tar en tredje gång eftersom det enligt ordspråket bildar en vana. 

Inga kommentarer: