tisdag 22 mars 2016

En perfekt helg!

Första lediga helgen på länge och vår i luften, den här helgen skulle inte gå till spillo! Vaknade som vanligt innan 6 på morgonen och passade på att vara effektiv. Tvättade fönster, lagade lite matlådor,  några maskiner tvätt och badrummet blev skinande rent innan klockan ens var 11 och då bestämde jag mig för en lång vandringstur i Eskilstuna. Det fick bli lite geocatching längs en av etapperna på Gyllenhemska leden utanför Sundbyholm (vid Mälaren). 
Många partier går med sjöutsikt, men oftast är det hus emellan och stigen går i skogen.

Eftersom det är barnkammardags i naturen var det koppel på bajsätarn.

Vi hittade lite troll under en stubbe. De var faktiskt inte en del av geocachningen, utan bara en gullig grej i skogen.
Fem timmar senare och någon mil i benen däckade Nässla i bädden och jag åt en pizza utan ett uns av dåligt samvete ;-)

På lördagen var det dags för exkursion som en del i jägarexamensutbildningen. Vi var utanför Västerås för att kolla på olika typer av fällor, lära oss om säker vapenhantering och så klart fika i skogen - bästa! 
En del av gänget!
När vi kom hem var det Nässlas tur att roas och jag la ett spår till henne på vägen hem. Inte så långt, men svårt på kort gräs/grusgångar. Det gick fort och alla pinnar kom till mig. Efter spåret frågade Nässla om hon fick bada och jag sa ja. Jag trodde det var renare än det faktiskt var..
Bästa belöningen efter ett spår!

Sen rulla sig lite för den extra touchen av fräschör
När vi kom tillbaka till bilen bestämde jag mig för att också kasta lite dummies till henne, det var ju så länge sen sist. Jösses amalia, vad kul hon tyckte det var, var länge sen jag såg henne springa så fort!! Filmade det sista skicket när hon var lite mer normal, gulle.



Jag måste ta tag i den här träningen igen, nu när det är vår och dags att hänga mer i skogen! Kanske ett WT till hösten ändå? 

Hemma blev det dusch av skitig hund och sen slappa efter en perfekt helg :) Tänk vad skönt det kan vara att bara få vara och traska i skogen med sin bästis.

Inga kommentarer: