torsdag 31 december 2015

Mål för 2016

Det känns som att planerna blir mindre och mindre för nästkommande år. Svårare att kombinera olika grenar och en mättnad på att resa land och rike runt för att tävla skulle jag tro ligger bakom det hela, men jag hoppas ändå att nästa år får bli lika roligt som både detta och tidigare år tillsammans med Nässla och våra träningskompisar. 

Först och främst ligger min största önskan i att Nässla får vara frisk. Jag har hittat två knölar som jag ska ringa veterinären om på måndag och jag hoppas verkligen att det inte är någon fara! Sen kommer jag att ge ett enda nyårslöfte i år och det är relaterat till Nässla: Jag ska bli bättre på att vara i skogen med henne. Vi var väldigt duktiga med det när vi bodde i Eskilstuna, då var hon dagligen lös i skogen, men där är vi inte längre och det måste jag ändra på. Promenader är inte samma sak för henne och varje gång hon är lös får hon fnatt och njuter av livet. 

Så, under förutsättning att Nässla håller sig frisk, och jag likaså, så blir mina mål för 2016 följande: 

Lydnad: Ett förstapris i klass 3. 

Freestyle: Ett cert i klass 3 och en tävling där allt flyter på. 

Bruks: Uppflytt den här gången ;-)

Viltspår: HP (och därmed en chans att vara med på SM-uttagningen)

Rally: Starta på någon närliggande tävling och busa. Tävla i Norge. 

Jakt: Vara med på ett riktigt eftersök. Kunna vara vid vatten sansad med både vilt och skott, vilket så klart innebär att vi till skillnad mot detta året ska träna jakt. 

Ja, det var ju inte så mycket haha! Vad ska ni uppnå under 2016?

1 kommentar:

Erika sa...

Det var ju verkligen inte mycket ni planerar hehe! Vi däremot är ju betydligt ambitiösare... Start i högre räcker egentligen som mål för Selma (lydnaden, lydnaden...). Men det vore också kul med ett förstapris i trean. Herr Pudel: att hålla sig vid liv ☺ och lite skogsträning. Valpen : grundträning i lydnad och kanske jakt. Spåra spåra spåra inför bruket.