lördag 18 juli 2015

Uppvisning på torget

För någon månad sedan fick jag frågan om jag och Nässla ville vara med och visa upp lite hundgrejer på torget i Eskilstuna då de har olika sommaraktiviteter där. Förra året hade de varit utanför biblioteket och de hade haft en publik på drygt tio personer och vi alla tänkte nog att det skulle bli något liknande, det var ju ändå en vardagsförmiddag. Man kan säga att vi hade lite fel där, kommunen räknade det till 250 personer i publiken och därmed rekord för samtliga aktiviteter de haft på sommartorget! 

Vi visade upp lite Freestyle, HTM, rally och apportering i olika former. 
Ann-Sofie och Eddie visar upp Euphoria som inledning
Jag och Nässla är redo!

Jag är jättenöjd med vår uppvisning, men mer om det i ett annat inlägg! Efter det blev det lite rally och sedan visade Eddie upp vardagsapportering av nycklar mm, Arlo lydnadsapportering av både trä, metall och tungapport. Nässla avslutade apporteringen med vittringsapportering och gissa om jag var nervös! En sak att misslyckas på tävling, men framför 200 pers - ja då måste det ju bara funka! 

Tjohoo!
Sista numret är Ann-Sofie och Eddie med lite EM känlsa - We are all the winners!
Frågestund
Vi fick slutligen gå in i ringen för lite frågestund och vi blev tackade med varsin blomma. Efteråt tog vi en fika i gamla biografen och blev inbjudna till nästa år. En otroligt rolig förmiddag!!

Inga kommentarer: