onsdag 16 juli 2014

Rallytävlingar x 2 på Tranås Bk

I går var det dags för säsongens sista Rallytävling och det blev en dubbeltävling på Tranås bk. En mycket fin klubb med fräscha lokaler och fin skog omkring. 

Det är något med Nässla nu, hon är extremt hungrig, vilket även visade sig igår. Hon blev helt överhettad när jag skulle värma upp henne och hon kunde knappt tänka när deg fanns godis i närheten. Värmde upp massor men hon var taggad till tusen när vi gick ut på första banan och jaa,, det blev ju därefter.. Slog i skyltar och hade sig efter vägen men hon hade kul värre! Domarens kommentar blev: "Snygga snurrar! Hund med underbar attityd som man blir glad av att se! Det här är verkligen vad rallylydnad handlar om!" Det var dock också det enda som var positivt av den rundan, tjo vad poäng det försvann ;-) 

Hon höll uppe samma energi under hela dagen tills det var dags att kliva in på bana två. Då vet jag inte vad som hände men jag har aldrig varit med om att hon gått så långt efter mig och hängt! Gjorde inga större missar egentligen, men ett retligt nudda hindret gjorde att de små avdragen blev stora och vi höjde inte heller vårt SM kvar på den rundan. 

Efter den här tävlingen kände jag mig rätt spak, lite som när man ätit pizza i en vecka och man vill varken se bröd eller ost på ett år. Att anmäla till SM kändes långt bort och att träna rally ännu mer långt bort. Men, jag anmäler och hoppas på att suget kommer med lite vila och fokus på andra aktiviteter! Det brukar ju ha en tendens att bli så ;-)

Inga kommentarer: