torsdag 27 juni 2013

Löjligt!

Jag har kommit på mig själv med att vara lite löjlig. Jag tycker det är ASNERVÖST inför premiären i elitklass på WT. Inte riktigt som premiären, men ändå tillräckligt för att inte anmäla mig till vilket som helst (som om det spelar någon roll??). Många tankar där jag är rädd för att göra bort mig, få dåliga resultat osv, men jag är ju bara löjlig! Vi är ju i högsta klassen så även om vi får låga resultat har vi kommit längre än många. Skärpning!

Igår tränade jag lite dirigeringar på elitavstånd. Först ett rakt ut på ett fält, när jag fick in den kastade jag den på en kulle, som jag sen skulle dirigera förbi med ett ut och sen vänster. Hon har inga tendenser att ta den jag kastat, men hade lite svårt först för mitt vänster, men när det väl kopplade ja då flyger hon fram! Sen skickade jag henne på en över fältet, över lite fallna träd, över ett dike, men där satte först diket stopp, hon sprang runt träden och badade.. Men när jag kallade in och gjorde om tog hon sig över även den terrängen. På rak linje. Bara på fint samarbete utan att någonsin känt något behov av att bryta ner hennes förmåga att tänka själv. För hon vet att jag vet bäst ;-) Nu ska vi bli bättre på att träna lite terräng också, det handlar ju inte bara om avstånd. 

Jag vill komma igång mer med apporteringsträningen. På allvar. Skott och tjofadderallanlej. Det är ju långt mycket roligare än det mesta, i alla fall när man äger en Nässla!

Inga kommentarer: