söndag 10 januari 2010

Håll fast

Jag tänkte vi skulle träna lite på att hålla fast dummyn, det har vi (jag) prioriterat bort, men det kanske kan vara bra att kunna. I vilket fall så är det ju lämpligt att träna när det är svinkallt ute.. Här är min film, jag hade från början tänkt att klippa den, men samtidigt så tänkte jag bjuda på hur illa det går för oss i början. När vi börjar så ligger det en godbit under soffan, då kan man tydligen inte tänka klart?!
Mina kriterier nu är att hon ska hålla den tills jag tar tag i den, även när det kommer en godis framför nosen. Det klarar hon fint. Hon klarar dock inte att sätta sig på kommando och behålla dummyn i munnen så det får vi träna på. Sen vill jag gärna att hon tar mitt på och inte slarvar med greppet :/
Hon tyckte det var lite konstigt att jag satte dummyn rätt i munnen på henne (hon ville inte ta den när det fanns godis i andra handen) därav mitt trams. När jag lattjar så tar hon den :O)

Inga kommentarer: