tisdag 28 april 2009

Hundcampus

I helgen började jag en utbildning i specialsök på hundcampus ( http://www.hundcampus.se/ ) för att bli instruktör för diabeteshundar via Föreningen Nordiska Assistanshundar ( http://www.fnahundar.se/ ) . Det är ett otroligt spännande projekt och jag ser fram emot det så mycket!

I vilket fall, nu tränar jag på min egen hund, för att jag själv ska få in tekniken och tänket. Jag och Nässla bodde på campus och ägnade hela helgen åt träning, träning och träning. Det var tufft för oss båda och i söndags somnade vi båda nästan stående.

Det vi gjorde var en form av luktdiskriminering där vi skulle få hundarna att markera doften av te. Fick in lite snits på det, men sen var hon så trött så jag tror fokus försvann. Om vi säger så här, idag är det tisdag och hon sover fortfarande..

Återkommer med mer rapporter, nu har vi en del jobb att ta igen då vi missat två helger så jag måste skriva ut alla papper vi behöver för att klara av våran läxa.

Inga kommentarer: