torsdag 26 december 2019

Hanteringsträning

Lilla Sirap hade lite rött i örat när hon kom hem till oss och behövde sätta igång hanteringsträningen på en gång. Nässla hade många finfina egenskaper och en av dem var att hon litade så mycket på mig i hanteringen. Så var det inte i början, men jag tänkte jag skulle skippa ens de få konflikterna att börja med vad gällde Sirap och började direkt träna i samband med att vi petade i öronen. Fast ärligt talat, det kändes inte ens som träning, hon bara gjorde det hon skulle när jag presenterade en godis för henne.. Så här har det liksom sett ut från typ dag två, jag är helt chockad. 

Givetvis petar jag med topsen bara i öronlappen, allt annat är ju ajabaja. Självklart har vi blandat in klorna på en gång och förutom nafsa lite i tången (hon är ju inte mer än valp) så har även det gått som på filmen sen första stund.

Inga kommentarer: