söndag 21 juni 2015

Vad vi gör när vi inte hänger på bloggen

Nu har det varit lite dåligt på bloggfronten ett tag, men det är mest för att inte så mycket har hänt. Jag har haft kursavslutning på apporteringskursen hos Eskilstuna Hundcenter, haft någon sista privatträning och sen riktat in mig på sommarlov och även en veckas semester snart! Den här helgen har varit helt ledig och jag har för första gången på evigheter verkligen kopplat av jättemycket och det var välbehövt! Jag har inte hunnit bli rastlös trots tre lediga dagar (okej midsommar var ju ganska upptagen ändå) och det har fixats och donats alldeles lagom :)
Det har piffats och fixats, altanen har fått underbara dahlior bland
många andra blommor
Idag var det lite jobb förvisso, jag och Zandra hade vår tur på gräsklippningen på klubben. Det var jättejobbigt, verkligen. Men jag är nöjd med min insats *fniss*

Den observante kanske noterar att det varken är jag eller Zandra som
sitter på klipparen men Linus instisterade!
Nässla då kanske ni undrar? Ja hon har faktiskt varit försummad på riktigt. Men hon har inte heller varit helt kry, börjar misstänka att hon inte tål pollen då det här är åtminstone tredje året som hon får lite klåda så här års. För två år sedan var vi hos veterinären så här års för hon kliade sig mycket, men då det var semestertider fick vi bara lite antibiotika och tack och hej fem minuter senare. Sen har det gått över och jag har inte tänkt så mycket på det, men nu kom det igen och tanken med pollen slog mig. Jag har tvättat henne noga och nu har det blivit bättre, samtidigt som jag upplever att den dammiga pollen som smutsar ner ute också har avtagit kraftigt, så kanske mina misstankar stämde? Hon har också varit extremt hungrig de senaste veckorna vilket gjort att all träning känns tråkig då hon antingen inte vill träna utan hellre leta något annat alternativt inte kan fokusera trots att man bara tränar med torrfoderkula. Har gett henne bukfylla i drygt en vecka, men kom på att jag borde även avmaska henne (hon hade ju faktiskt mask förra året den här tiden när vi skulle åka till Norge) så i morgon åker jag förbi apoteket. 

Men, med all vila tyckte jag synd om busen så i morse tog jag tag i spårträningen och åkte och la ett långt viltspår utan blod men med två legor. Det fick ligga i drygt 8 timmar i varmt väder och några droppars regn och det var verkligen svårt för henne. 

Notera hur länge vi gick spåret: 55 minuter!!
Åh jösses vad jobbigt spåret var för henne idag, tyckte aldrig att hon riktigt sög tag i det. Men, målet var att hon skulle bli trött så hon fick faktiskt lösa allt på egen tass idag. Och det gjorde hon. Och en stor guldstjärna till matten som INTE tappade tålamodet! Man kan ju verkligen konstatera att vi behöver något mer träning inför nästa spårcup vi ska på ;-) Legorna gick hon förbi och hade hon inte haft en matte i andra änden av linan hade rådjursbusen legat kvar i buskarna då hon bara traskade förbi den, max 30 cm från nosen.. Men till hennes försvar, hon var slut som artist. Och matte har gott samvete en vecka till ;-)

Inga kommentarer: