måndag 4 augusti 2014

Vi har så roligt!

Mest så vilar vi just nu i värmen, men på kvällarna tar vi oss ut i trädgården och tränar lite freestyle. I lördags träffades vi 6 freestyleekipage på klubben för gemensam träning inför vår tävling och det var så trevligt! Jag körde vårt klass II program och fick förslaget om att "lägg in ett 'om' där". Om är när hunden backar runt en, det kunde inte Nässla. Men idén var ju bra så vi gick hem och tränade och efter tre pass börjar det sitta! 

Jag känner verkligen att det är stor skillnad hos mig att lära in dessa freestyletrick jämfört med lydnadsmomenten. Fast vi inte tar lydnaden seriöst känns det mest traggligt och varje moment är ett hinder vi ska övervinna. I freestylen roar vi oss igenom de nya momenten och vips så sitter de! I går kväll hade vi ett sånt pass jag bara skrattade hela vägen igenom och DEN känslan! Idéer för klass III har redan börjat arta sig, men först kanske vi ska göra våran start i klass I.. 

I går var jag skrivare på Örebro Hundsällskap Brukshundsklubb. En mycket lyckad rallypremiär för klubben och det var ett nöje att få skriva där! Jag fick skriva i FKL och MKL och mkl var första gången för mig, så det var väldans lärorikt. SMHI (och Zandra.......) hade lovat regn och åska hela dagen så jag hade både stövlar och regnställ med mig. Tyvärr tog jag inte klänningen med, den hade behövts med tanke på den gassande solen vi stod i hela dagen. Hade nog fått lite värmeslag för i bilen på väg till mamma efteråt kändes det som att jag behövde kräkas. Men lite vila i skuggan så var jag snart i fas igen. 

I dag är det styrelsemöte med tillhörande träning för styrelsen i frk bergslagen, vi får väl se var Nässla står i solen och otränad. 

Inga kommentarer: