torsdag 13 februari 2014

Spår med Vesslan

Igår hade jag som sagt en ledig dag och passade på att lägga ett 800 meter blodspår till lilla vesslan då. Eftersom det blev så pass spontant blev det bara tre timmars liggtid men i övrigt som ett ökl spår med tokvinkel och bloduppehåll. 

När vi kom upp till platsen frågade jag henne om hon skulle kissa men hon vände sig bara och vittrade åt det håll spåret startade (slutet låg precis i närheten också, men hon valde rätt!) och jag lät henne då gå istället för att tjafsa om annat, i värsta fall är det ju bara hon som blir nödig.. Först tog hon mitt personspår och spårade sig fint fram till den riktiga starten med blod där hon stannade och visade tydligt att hon tog det. Sedan tuffade hon bara på, ibland fort och målmedvetet, ibland lite mer hög nos och kontrollerande. Men jag är verkligen nöjd över vilket framsteg det blivit bara av att tänka om lite!

Nu har jag planerat in att lägga ett spår om två veckor igen och då ska jag lägga 1 km. Måste bara hitta bra mark där jag kan gå så långt utan att själv storkna. Kanske prova på litet fält eller något.. Det får jag klura på! 

Efter spåret gick vi en "liten" promenad. Tog inte med något koppel då jag tänkte vi bara lullar lite i skogen, men vips så var jag 4 km bort på någon bondgård.. Nåja, Nässla var mycket lycklig, fick både bada, springa och få flattefnatt, lilla hjärtat.

Inga kommentarer: