torsdag 25 februari 2021

Onlineträning för Anna Larsson

I höstas kände jag att jag stagnerade lite i fotgåendet. Vi hade en bra grund och jag hade viljan att träna, men då lydnadsfot aldrig varit min gren så visste jag inte hur jag skulle jobba vidare med momentet. Kollade runt lite för privatträningsalternativ men såg att Anna Larsson hade onlinecoachning - Perfekt! Jag tänker ju att en timmas privatträning orkar vare sig jag eller Sirap med, och så är det så lätt att glömma, eller att hela bilden inte kommer fram. Så vi filmade ihop ett litet klipp på klubben och skickade in till Anna. 
 

Utifrån det klippet, som visar ganska lagom hur vi hade det fick jag sen tillbaka 2 A4 sidor med tips! Oh my God, men så mycket bra som jag inte tänkt på. Som att hitta rätt tempo, checka in henne med att tagga upp henne innan och variera sättet som vi startar på. Så, några veckor senare skickade jag nästa klipp, som var så mycket bättre. 
Nu har vi anpassat tempot, mycket långsammare än jag är van vid, och har ett större engagemang. 

3 kommentarer:

Erika sa...

Kul att se! Ser fint ut!

Susann sa...

Vilken Förbättring på andra filmen! Lät skoj med onlinecoaching... om jag haft användning för fotgående i fjällen haha =)

Linn sa...

Det var verkligen Annas grej med onlinecoachning, så om du vill bli bättre på något rekommenderas det varmt!