torsdag 18 augusti 2016

Tårtor, virkning och pigg hund

Det blir verkligen ingen roman skriven i den här bloggen för tillfället. Vi gör inte jättemycket, men ändå får vi mycket gjort om man kan säga så. Vi har fått ihop något spår till, med fokus på legor och det gick faktiskt riktigt bra! På de legor jag inte hade gömt en burk vid hade jag med mig Mush färskfoderbollar som jag kastade till henne precis när hon nosade och jag tyckte det blev bättre för varje gång. Ska se om jag hinner något pass innan helgen, skulle även behöva få in det i ett riktigt blodspår, nu går jag ju personspår som jag gör legor i. 

I söndags körde jag en latmansrastning efter att jag sprungit 28 (!) tunga kilometrar. Tog bilen upp till skogen, kastade ut lite dummys och lät Nässla söka. Hon är snabb och effektiv så det var ju fort gjort. Då skulle hussen få kasta lite markeringar men eftersom han är dålig på att ta instruktioner så fick det bli dirigeringar istället, vilket gick över förväntan då Nässla inte fått träna det på hundra år. Förhoppningsvis kan det bli bättre snart, för vi ska (om vi får ihop det) träna med Tess och Atlas, en labbeunghund, och de vill fokusera på just dirigeringar så det passar ju oss bra. Min plan just nu är att anmäla Nässla till nästa års Flatmästerskap, för då borde hon vara veteran :D Och det är ju prestigefyllt så nu måste vi ligga i under ett år ;-) 
Gårdagens effektivitet
På jobbet var det ganska segt i måndags och tisdags så jag bestämde mig för att ta semester resten av veckan, har ju inte haft någon semester sedan jag var i Norge. Gårdagen blev oerhört effektiv då jag bakade två tårtor (sambon har sista dagen på jobbet idag) och virkade klart enhörningen som sambon beställt till sin kompis dotter. Det blev en chokladtårta med hallon, färskost och vit choklad. Mastig men jättegoda chokladbottnar och fyllningen var supergod! Den andra tårtan blev egenhändigt komponerad med vanliga neutrala bottnar, vaniljkräm, banan, krossad daim, daimfluff och grädde. En väldigt söt tårta, bra kontrast till "vuxentårtan" i choklad. Jag har fått uppdraget att baka tårtor till ett dop i oktober, det ska bli jättekul, tur att vi har två födelsedagar i familjen här snart så jag hinner träna! 

I dag ska jag på massage, jag tyckte att både mina ben och min rygg behöver det efter all löpträning jag har gjort. Det är ingen skön spa-massage utan massören är idrottsmassör så jag kanske kommer bli helt mörbultad. Men jag tror det kommer helt perfekt i tid, mina ben börjar bli möra men nu i helgen är det dags för mitt längsta pass inför maran så det är bra om benen är med. Tyvärr börjar motivationen tryta, det är liksom TRÅKIGT att mala på timma ut och timma in utan att något händer, men nu är det bara 5 veckor kvar så jag försöker hålla ut. Jag låter Magnus Uggla dänga "Allting som jag vill kan jag göra" gå på repeat i huvudet. Jag VILL försöker jag övertyga min hjärna om. Den är svårövertalad ibland..  

Inga kommentarer: