måndag 20 juli 2009

I de bästa blåbärsrisen finns de värsta myggorna

Igår när vi gick milen i vilsta så hittade jag massor av såna här:
Så jag bestämde mig för att ta med mig Nässla och en burk och plocka idag.

Funderade på att ta med mig kameran, men fann det onödigt, skulle inte hitta något att fota i blåbärsskogen.
Väl i skogen så träffade jag på ett par såna här:
men ännu fler myggor, de var galna.
Plockade, fick ihop min burk och var nöjd.
Traskade tillbaka, såg ett rejält lass med SMULTRON! Det var ju bara att stanna och stoppa ner handen!
Men där fann jag en sån här:
Tuggandes på en sån här:

Uuuuuuuurk! Det var dagens snuskigaste! Sen fick Nässla inte gå i gräset. De kanske skulle missta henne för en groda och med tanke på stackars Tesla, våran kära flatvän som igår blev ormbiten så kan man inte vara nog så försiktig.

Kom hem och gjorde en sån här (fast finare!)
Så i morgon måste jag röra på mig!
Tänk om jag hade haft med mig min egen kamera! Då hade jag sluppit lägga upp alla gratisbilder från http://www.fotoakuten.se och dessutom hade jag kunna visa hela världen hur äcklig ormen var!
Alla bilder är från fotoakuten, förutom bilden på mig och kameran.

Inga kommentarer: