tisdag 16 april 2013

Spartips!

Eftersom jag är ganska snål ekonomisk så svider det när jag måste betala 30kr/kg för slaktrester (märgben). Men, med lite burkmat går det allt att återvinna även gamla ben! Använder främst mina kongar för ändamålet men eftersom jag har lite ben ligger här och där får de givetvis fyllas, frysas och användas igen. Nässla klagar inte i alla fall och för en tjuga har jag åtminstone sex nya tuggisar plus några spårburkar (fryser in små burkar som jag sen lägger i spåren för att belöna henne för att hon känner vad hon spårar, perfekt att ta ut frysta så klarar de sig över natten). 

När man ändå håller på och gör allt annat än tränar hund. Men nu börjar jag snegla ut på barmarkat fält här utanför och tänka på mina stängselpinnar med en längtan i blicken.. 

Inga kommentarer: