tisdag 9 augusti 2011

Jag DÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!

Nu när jag startade min dator och öppnade mailen fick jag det glädjande(?) beskedet att jag kom med på jaktprovet i Västerås den 28 aug. Jag mådde lite smått illa bara när jag läste PM:et och jag mår illa nu när jag skriver om det. Hur ska det gå?!?

Igår  blev det inte som planerat en tripp till Göteborg så istället passade vi på att åka på våran måndagsträning. Det var bara jag och Cicci där, vi bestämde oss för att skippa tjafset med vattnet och låta dem lajja loss lite innan vi körde istället. Givetvis var hon tvungen att gå fot och sitta fot innan hon blev släppt ut i vattnet ;) Sen tränade vi enligt Evas övningar och jo, nog gick det bra allt. Fot hela tiden hit och dit. Vi har gjort en tydlig upptäckt, hundarna är VÄL medvetna om (vad de själva tror iallafall) vems tur det är att jobba. Eva nämnde det och det måste vi ta till oss!

Aja, det var ju skönt att fotgåendet fungerade som en smäck då iallafall, nu när vi ska ut på prov. *Dör lite till*

Jag har kommit på att jag nog behöver göra en egen etikett bara för fotgående, det blir ju ett jäkla tjöt om det ;)

Inga kommentarer: