måndag 8 augusti 2011

Grattis Nässla!

Idag fyller Nässla tre år, hurra hurra! Än har vi ingen present till prinsessan, men vi får se vad som sker under dagen :)

Igår tränade jag Nässla och husse lite. Han fick agera kastare trots allt. Först hade jag inte specificerat vart han skulle kasta så han kastade dummyn till oss. Aja, shit happens, jag lärde om och det blev rätt. Tyvärr började det regna så då kunde min figurant inte jobba.
Gjorde om det på kvällen igen (vid vatten) då störningarna var aningen svårare och det tog längre tid. Husse säger att han tänker inte göra så här vid minusgrader. Jag kontrar med att om han gör det här med mig i tre veckor så slipper han det.
Jag bestämmer mig för att inte kasta första gången, bara skicka på hopp och lek till vattnet. Nässla tjyvar och av någon dum anledning kastar husse en dummy trots allt precis när hon drar ifrån mig :/ Han insåg snart sitt misstag (utan att jag fick psykpryt) och vi gjorde om och gjorde rätt. Vi fick avsluta allt bra och jag blev nöjd (även om det känns som en evighet fram till ett bra fotgående).

3 kommentarer:

Ann-Sofie m flock sa...

Grattis till Nässlan!!
Det där med fotgående det är då sannerligen inte lätt, måste vara det allra svåraste momentet av alla.

Susann sa...

Hip hip hurra!

Anonym sa...

Grattis Nässla, i efterskott! Nospussar från Lystra och en liiiiten från Lova ;)