måndag 29 augusti 2011

Dvala

Sen sist har vi inte gjort annat än vilat, vilat och sovit. Det var nog välbehövt för både hund och matte. Jag sov tom så mycket så jag blev försenad till sista dagen på jobbet (pinsamt! men klockan ringde faktiskt inte fast den var ställd så jag känner mig inte personligt skyldig) men som tur var hann jag klart distriktet innan kl 6, körde som en blådåre med andra ord ;) I lördags tog vi lite tröstshopping istället för jaktprovet och vi åkte till XXL i Täby. Fyndade en Haglöfs skaljacka och ett par walking/terräng skor. Okej, jackan var väl kanske inte ett fynd men skorna var iaf på rea :) Men nu tror jag att jag kommer att vara torr när det regnar och det är huvudsaken för som det är nu håller min regnjacka regnet kvar på utsidan men man blir ju svettig inifrån istället.

Nässla har sovit nästan konstant, det var en tuff vecka för henne. Hon verkar dock lite stressad eller något, kliar sig mycket och är orolig och väldigt hungrig. Hon går runt och flåsar efter mat vilket aldrig händer (om hon inte tigger då men aldrig efter sin egen mat) så jag har fyllt på. Kanske det inte bara är sömnkontot som behöver fyllas på?

Ikväll blir det lite mjukstart då vi tränar som vanligt igen med Zandra. Vi har planerat köra sök, sen ska jag nog ta och träna vidare på fotgåendet, det känns som det inte kan bli för bra.

Inga kommentarer: