lördag 20 augusti 2011

Ja, jag har semester..

Så jag uppdaterar ofta. Till dagens fotgående provade jag superbelöning i fickan som jag retades lite med innan och sen fick T köra med kanindummysen (den "riktiga", som triggar ordentligt). Det gick riktigt bra idag. Började med att skaka hand och när Tomas lagt ifrån sig kaninen gick det bra (vi behöver ju inte gå ut så hårt). Sen körde vi, och visst stundtals var hon inte så nära som jag vill men oftast gick hon klockrent. Två gånger fick hon frustrationsryck men då sprang hon iväg och var tillbaka på 5 sekunder. Så hon vet var hon ska vara men det är bara lite svårt att hålla sig.

Jag vet inte vilken del som gjorde att hon blev så fokuserad på att vara till lags, om det var kaninen eller gottet, så i morrn ska jag prova gottet plus dummy och på nästa träningspass med husse kör vi med bara kaninen. Det bästa vore ju om hon skärpte sig för att det var vilt i bilden, men jag tror inte det är så lätt. Å andra sidan kanske hon skärper sig för hon börjar förstå vad leken går ut på. Vi hoppas på det!

Inga kommentarer: