torsdag 5 januari 2012

I morgon

..åker vi och leker katten bland hermelinerna eller finn ett fel. Zandra får besök av Emma och Sara med deras respektive golden från Höstglädjen för en hel dags träning och vi har beslutat oss för att hänga med då tassen såg ut att klara gårdagen fint. Jag kommer dock inte träna några springövningar, utan fokus på apporteringsträningen kommer ligga på:
  • Fotgående i skogen
    • Bakom skytt
    • När någon går iväg till en ruta, "lägger" något till oss och sedan hämtar oss, gå fot bakom denne någon.
    • Förbi diverse saker som ligger, typ en påse med bullar som det har gjort på de WT vi varit på som också har intresserat Nässla aningen för mycket..
    • Fotposition vid hälsande på andra personer (skaka hand-moment)
  • Passivitet, men det är ju givet, vad ska vi annars göra när de andra jobbar liksom?
Skulle precis skriva upp det i min lilla svarta (träningsdagboken) men där såg jag att i princip exakt detta stod på sista sidan, dvs "tänk på att träna på det här lite oftare". Vad bra då, jag slapp skriva och förhoppningsvis kommer jag följa en plan.

På lördag ska vi gå på kurs men jag har fortfarande inte fått en kallelse. Bara ett mail med "vi tittar på plats, det blir i de krokarna.." Bådar inte gott. Så tror jag knappast det kommer bli när jag åker på internatet hos Eva! Japp, jag är anmäld, och tur är väl det, för nu är det nästan fullbokat. Prova på jaktprovet jag först funderade på är redan fullbokat, men jag avstod det, måste tänka på ekonomin också. Det kostar ju lite att anmäla sig till proven också.

Inga kommentarer: