måndag 20 juni 2016

Ombytta roller

I går var det min tur att bara få vara tävlande, hos Fagersta Kennelklubb. De har ett trevligt ställe, men fy sjutton vilken skillnad det är på antal knott bara en timma bort! Det var en dubbeltävling för Katarina Strömberg och Marketta Mokko, två domare jag gärna tävlar för :)

Först ut var ovanstående bana för Katarina. Såg ganska lätt ut på pappret men den var väldigt svår! Från skylt 8-12 var det betydligt fler än jag och Nässla som hade problem såg jag från publiken, så den här ska vi helt klart prova på att träna på mer. För vår del blev det en del bris i början och sedan när vi sprang gick det undan om man säger så.. Tjo faderallanraj! Det var jag och en svart fara, men kul var det även om det nog knappast tar oss till SM 2017 ;-)

Efter detta var det dags för Markettas bana nedan, som jag trodde skulle passa oss mycket bättre, för om det är något Nässla kan så är det snurrar och sidbyten. Mycket riktigt, vi fick en halv (för att det är billigare än att slå i skylten OM hunden slänger sig runt för mycket) och en nos och slutade därför på 98 poäng (men domaren i mig kunde gott dragit några poäng till för en hund som kanske inte satt riktigt så länge hon skulle i sista inkallningen. Men domare ger och domare tar ;) ) De 98 poängen räckte till en andraplats, duktiga bushunden! 

Dagens bästa var faktiskt det faktum att hon stod helt orörlig men avslappnad i båda honnörerna under hela tiden vi var inne i rutan. Helt klart värt att springa och belöna efter det och bara det var värt allt hon fick :) Nu har vi inga rallytävlingar inplanerade, eller kanske inte ens några tävlingar. Har tappat suget lite nu, men det måste jag nog förklara i ett eget inlägg. Kanske får jag suget tillbaka efter onsdagens uppvisning på torget i Eskilstuna. 

1 kommentar:

Erika sa...

Hejaheja, ni e bässst!