torsdag 30 juni 2016

Midsommardans på torget 2016

Även i år fick vi frågan om vi ville ha hunduppvisning på torget. OM vi ville, det är ju mycket roligare än att tävla, men ändå samma spänning. Det var samma gäng som förra året och även i år var Yvonne Larsson på plats och fotade, så alla bilder är hennes kred, ni hittar hennes sida här. Vi hade ett mycket genomtänkt schema där vi varvade dans med olika momentuppvisningar där någon av oss andra var speaker och kunde förklara vad som hände. Det var en solig fin dag och torget var redan en halvtimma innan start full med publik! 

Vi började med att visa upp specialsök, där Nässla skulle markera en tepåse i en av blomkrukorna. Vi vände oss bort när en tjej i publiken fick komma fram och gömma en - läskigt för oss ju!
Notera våra specialsöksattribut, tepåse och vittringspinne i bakfickan!
Nässla är cool och väntar när jag ställer ut krukorna.
Nässla börjar söka
Hon går förbi rätt utan att nosa, men jag pekar på alla och hon får nosa lite mer noga
Jag ser att hon reagerar och ber henne lägga sig ner
Fin markering!
Ann-Sofie och Eddie dansar till we are all the winners, passande till kvällens fotbollsmatch (där vi inte vann förvisso)
Britt-Marie och Arlo dansade också, trots hettan. 
Vi visade också lite vittringsapporering
Nässla slarvade faktiskt lite, men kunde sen välja rätt
Snygg stil!
Efter att alla haft sina uppvisningar var det dags för vårt snabbt improviserade midsommarnummer. Nässla skulle plocka lite blommor och vi skulle dansa små grodorna kring stången (som jag gjort med ett rallyhinder och lite fina blommor). Det var verkligen ett program som sattes ihop i all hast dagen innan, men det var så kul! Sen blev det långt ifrån som vi tänkt, men det vet ju ingen, knappt ens jag ;-)
Nä, det här har vi nog inte med i planeringen EGENTLIGEN.. 
Nässla i ett nötskal. Fastnar i snurrandet. 
"Sommar sommar sommar"

Plockar lite blommor till stången
På dagen var jag lite bitter över att programmet inte visades upp så bra som det var planerat, men nu har jag smält det och kommit på en bra fortsättning (man tänker mycket när man joggar) som vi kanske ska satsa på till klass 3. Det är väl dags att ta tag i de där certen nu?! Jag har ju gott om tid att fundera över mitt program och lyssna på låten för att höra in alla förändringar (jag sprang lite dagen innan och lyssnade 15 minuter om och om igen på min låt. Inte den bästa tiden, men ibland måste man göra två saker samtidigt ;) ). 

Inga kommentarer: